Артистизм і стильність учителя
Учні розумітимуть завдяки тому,
що вони бачать, відчувають,
чому вони вірять.
Лавісс
А.Чехов говорив М.Горькому: «Учитель повинен бути
артистом, художником, палко закоханим у свою справу!»
Складовими артистизму
вчителя є:
Ерудиція, надзвичайно
потрібна вчителю. Кожне слово повинно вимовлятися до речі в ланцюжку подій,
кожна цифра повинна повідомлятися лише тоді, коли воно є доречним. Учитель –
відкривач світу для дітей.
Чарівливість – здатність
володіти увагою, почуттями, розумом, уявою, волею іншого. Основа чарівливості –
щирість.
Самобутність. Учитель
має яскраву визначеність у своєму «Я».
Імпровізація.
Спілкування з учнями – творчість.
Образність мовлення. Учитель повинен уміти
«глаголом жечь сердца людей», щоби його слово мало відтінок художності, було
виразним, неповторним.
Пластика – мова рухів
тіла, виразність тіла, володіння ним.
Учитель – це стиль. Індивідуальний
стиль являє собою сукупність своєрідних виявів учителя як особистості, людини й
професіонала.
Сильний учитель є індивідуальним, оригінальним,
неповторним, самобутнім. Він – особистість з яскраво вираженим артистизмом.
Отже, артистизм,
естетичні риси стилю життя й діяльності, притаманні вчителю, - це риси
справжніх людей, незалежно від їх професії. Упорядкувала методист РМК Максимець Т.Г. |